Μουσικός της τζαζ ήθελε να γίνει ο Αλέν Κορνό (1943) πριν τον κατακτήσει ο κινηματογράφος και δώσει ταινίες όπως «Ο σκληρός νόμος του επιθεωρητή Φερό» ή «Ολα τα πρωινά του κόσμου».
Αυτές είναι δύο από τις ταινίες του που θα προβληθούν στη διάρκεια του «Πανοράματος». Δύο ταινίες που δείχνουν την πλατιά γκάμα του Κορνό, που παθιάστηκε τόσο με τα αστυνομικά θέματα αλλά έδωσε και φιλμ μοναδικής τρυφερότητας.
Βοηθός του Κώστα Γαβρά στο ξεκίνημά του, ο Κορνό υπέγραψε αρχικά αστυνομικές ταινίες, που συνδύαζαν το ύφος των αντίστοιχων αμερικανικών με τη βαθιά ψυχολογική ανάλυση των χαρακτήρων των ηρώων. Η κορύφωσή τους ήρθε έπειτα από τρεις εμπορικές επιτυχίες με το σκληρότατο «Serie noire».
Πολυδιάστατος ο Κορνό γύρισε το 1984 και την ακριβότερη για την εποχή γαλλική παραγωγή, το «Φορτ Σαγκάν». Βασισμένη σ' ένα ιστορικό μυθιστόρημα του Λουί Γκαρντέλ και παρά τις δυσκολίες στα γυρίσματα που έγιναν εν πολλοίς στη Μαυριτανία αλλά και τη μεγάλη της διάρκεια η ταινία έκανε επιτυχία, λόγω του επικού της θέματος.
Επιστρέφοντας στα παλιά αγαπημένα του θέματα, το 1989 γύρισε τον «Νυχτερινό Ινδό» του Αντόνιο Ταμπούκι, ταινία χαμηλού προϋπολογισμού και αλλάζοντας πάλι ύφος, το 1991, έδωσε την ταινία εποχής, πλημμυρισμένη με μουσική «Ολα τα πρωινά του κόσμου», που ευτύχησε σε κριτικές και σε εισιτήρια.
Το 2007 έδωσε τη «Δεύτερη πνοή» επιστρέφοντας στο φιλμ νουάρ και κάνοντας, παράλληλα, την έκπληξη αφού πρόκειται για ριμέικ της ταινίας που σκηνοθέτησε ο Ζαν-Πιέρ Μελβίλ το 1966 βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Ζοζέ Τζοβανί.
Για την απόφασή του αυτή έλεγε σχετικά, σε συνέντευξή του στον Νίνο Φενέκ Μικελίδη, πως έδωσε μια διαφορετική εκδοχή ενός σπουδαίου βιβλίου, σαράντα χρόνια αργότερα και πως ελπίδα του ήταν να επιστρέψει σ' αυτό κάποιος άλλος σκηνοθέτης έπειτα από τριάντα χρόνια και να δώσει τη δική του ερμηνεία.
Στην ίδια συνέντευξη απαντώντας σε ερώτηση για το μέλλον του κινηματογράφου έλεγε πως θα είναι δύσκολο και πολύπλοκο: «Τεχνικά θα υπάρξουν κι άλλες αλλαγές. Η χρήση της ψηφιακής κάμερας θα επιβληθεί. Αλλά η οικονομική πλευρά θα παραμείνει η ίδια». Για να διερωτηθεί εν τέλει: «Πώς να γυρίσεις ανεξάρτητες ταινίες δημιουργών; Πώς να μην σε συντρίψει το Χόλιγουντ; Πρόκειται για προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες οι χώρες».
Το 2004 ο Κορνό τιμήθηκε με το βραβείο Ρενέ Κλερ, ενώ το 2006 ο Γκρέγκορι Μαρουζέ γύρισε μια μονογραφία του με τίτλο «Από το νουάρ στο μπλε», καταγράφοντας την πορεία του στον κινηματογράφο.
Στο αφιέρωμα του «Πανοράματος» θα προβληθούν οι ταινίες: «Ο σκληρός νόμος του επιθεωρητή Φερό», «Serie noire», «Ολα τα πρωινά του κόσμου» και «Le Cousin».